Cum organizezi botezul

Cum organizezi botezul

Botezul este prima petrecere importantă din viața bebelușului. Până la cea de majorat, care aduce provocări, dorințe și așteptări de toate tipurile. Însă toate la timpul lor! Botezul este așteptat cu multă emoție mai ales de părinți, dar și de ceilalți membri ai familiei, datorită semnificației acestui moment.

Bineînțeles că vedeta evenimentului este bebe, care se va bucura de atenția tuturor celor prezenți. Cu toate acestea, cei care vor consuma multă energie (și nu numai) pentru a pune la punct toate momentele zilei, în cele mai mici detalii sunt părinții. Iar personaje centrale ale petrecerii  – după ce micuțul va merge la culcare – vor fi nașii. Așadar, fiecare cu... responsabilitățile lui, cum s-ar zice.

 

Programarea la biserică și rezervarea la salon

Sunt multe de făcut, așa ca organizarea este esențială. Primul aspect de luat în calcul se referă la alegerea nașilor, cei care vor fi părinții spirituali ai copilului și care vor fi prezenți în viata sa pentru a-i fi alături cu sfaturi, sprijin și afecțiune. Apoi, se va stabili data la care să aibă loc botezul, de comun acord cu nașii.

Urmează programarea la biserică și rezervarea unei locații pentru petrecerea de după. În anumite cazuri, părinții preferă o petrecere intimă, în compania nașilor, a bunicilor și acelor mai apropiate rude și prieteni, care poate avea loc acasă. Dacă se preferă un restaurant, este bine ca, înainte de rezervare, părinții să prospecteze atent piața sau chiar să se ajute de recomandări ale celor apropiați, care pot confirma calitatea serviciilor oferite de locația aleasă. Și, desigur, este important ca restaurantul să aibă o capacitate adaptată numărului de invitați. Nu este de dorit ca aceștia să stea înghesuiți, dar nici să comunice între ei prin semne din cauza distanței dintre mese. Nu vă jenați să cereți informații despre opțiunile pentru meniu, atât din punctul de vedere al costurilor, cât și referitor la preparatele incluse, pentru a fi siguri că faceți cea mai bună alegere.

Un alt aspect de care vă veți ocupa se referă la aranjamentele florale pentru eveniment: pentru lumânarea de botez și pentru decorare în biserică, dacă este cazul, și în restaurantul ales pentru petrecere. Dacă pentru primele două veți apela la o florărie, pentru restaurant este bine să verificați înainte dacă nu cumva locația vă asigura aceste aranjamente în costul oferit sau dacă este nevoie tot de serviciile unei florării.

Să nu uităm nici de dulciuri: tortul de botez și candy bar-ul. Nu se poate fără ele! Din nou, dacă veți organiza petrecerea într-un restaurant, nu strică să îi întrebați pe cei de aici dacă vă pot asigura opțiuni. Dacă nu, cea mai la îndemână variantă este să apelați la cofetăria preferată sau la un furnizor specializat în candy bar-uri. Iar dacă sunteți pricepuți la prăjituri și alte preparate dulci și preferați să vă ocupați personal de acestea, uitați de cele de mai sus și dați frâu liber creativității și gustului delicios, preparat în casă. Veți primi cu siguranță laude din partea invitaților.

Un ultim detaliu de care să țineți cont: mărturiile, acele daruri simbolice pe care le veți oferi invitaților, la plecare. Pot fi fotografii (magnetice), dacă veți închiria o cabină care le realizează pe loc.

 

Invitații, fotograf, ursitoare

Vestea botezului va fi transmisă oficial celor dragi cu ajutorul invitațiilor. Clasice, tipărite, ar fi elegant. Virtuale, ar fi practic. Decizia vă aparține. Oricum ar fi, invitația va include numele părinților, numele și câteva cuvinte despre bebe, numele nașilor, ziua, ora și locul evenimentului, precum și numerele de telefon la care puteți fi găsiți pentru confirmarea participării. În ceea ce privește confirmările, este bine să aveți o listă finală a celor care vor fi prezenți cu circa două săptămâni înainte de ziua botezului. Aceasta vă este utilă pentru a vă putea face calcule cu privire la suma pe care o aveți de achitat la restaurant sau la pregătirile pe care va trebui să le faceți dacă alegeți să organizați petrecerea acasă.

În funcție de cât vă permite bugetul și de preferințe, puteți opta pentru DJ, fotograf/cameraman și Ursitoare. Există firme specializate în organizarea de evenimente, care vă pot oferi toate aceste serviciii, în pachet. Iar dacă aveți recomandări punctuale din partea celor apropiați, cu atât mai bine.

 

Treaba nașilor, treaba părinților

Părinții sunt degrevați de unele sarcini, acestea revenind nașilor. Așadar, nașii au datoria de a cumpăra lumânarea pentru botez, hăinuțele cu care va fi îmbrăcat bebe după ceremonie, trusoul pentru botez (obiectele care vor fi folosite de preot în timpul ceremoniei), un cadou pentru fin/fina și de a plăti taxa pentru serviciul religios. „Garderoba” micuțului trebuie să conțină costumaș sau rochiță, încălțăminte, ciorapi, bonetă, prosop, pătură etc.

În ziua botezului, părinții trebuie să aibă la ei certificatul de naștere al copilului și... bomboane dulci pentru participanți. Tradiția spune că acestea simbolizează faptul că bebe va crește mare și...la fel de dulce precum bomboanele.

Odată ce treceți de momentul solemn al ceremoniei religioase și toți invitații se adună la petrecerea organizată în detaliu în prealabil, cu siguranță nu mai este nevoie de alte îndrumări. La distracție se pricepe toată lumea. Petrecere frumoasă vă dorim!