Sport și fitness în timpul sarcinii

Sport și fitness în timpul sarcinii

Sarcina și sportul merg bine împreună? Sigur că da! În continuare vei afla ce activități sportive sunt foarte bune pentru tine și bebelușul tău.

Faptul că ești însărcinată poate fi o scuză bună pentru a nu face sport. În primele trei luni, este posibil să nu te simți foarte bine și apoi burta devine mai mare și mai grea. Chiar dacă poate fi tentant să renunțați la echipamentul tău sportiv, mișcarea în timpul sarcinii este o idee foarte bună. Activitățile sportive obișnuite și moderate te mențin în formă, previn problemele de spate și retenția de apă, împiedică creșterea excesivă în greutate, întăresc mușchii și țesuturile și stimulează circulația. Pe scurt: te ajută să ai o sarcină fără complicații și te pregătește mai bine pentru naștere. Și bebelușul tău beneficiază de o mai bună oxigenare, ceea ce are un efect pozitiv asupra dezvoltării sale. Acestea sunt motive bune pentru a renunța, cel puțin ocazional, la canapea și la TV, nu-i așa?

Gimnastica în timpul sarcinii: ai grijă să nu exagerezi

Multe săli de sport și cluburi oferă cursuri speciale pentru femeile însărcinate. Deși exercițiile sunt adaptate femeilor însărcinate, ar trebui să ai grijă să nu te suprasoliciți. Organismul tău produce un hormon numit relaxin, care îți slăbește articulațiile pentru a te pregăti de naștere. Prin urmare, ligamentele sunt mai flexibile decât de obicei și este posibil să remarci acest lucru. Pentru a evita orice accidentare, ai mai multă grijă în timpul exercițiilor de stretching.

Fitness pentru femeile însărcinate: cu moderație, nu în exces

Plimbările, jogging-ul ușor, înotul sau ciclismul sunt sporturi ideale de anduranță, care nu te vor suprasolicita prea mult, dar totuși te vor ajuta să rămâi în formă. De asemenea, poți face multe dintre acestea cu partenerul tău. Adaptează antrenamentul de fitness la nivelul individual de pregătire și, bineînțeles, în funcție de perioada de sarcină în care te afli. Fii atentă la semnalele corpului: el îți va spune ce este bun pentru tine și când devine prea mult.

Sporturile precum schiatul, călăritul, alpinismul sau patinajul, ar trebui evitate până când copilul se naște. Căzăturile ar putea dăuna bebelușului din pântecul tău și, fiind însărcinată, este posibil ca nu orice procedură medicală să fie benefică și pentru bebeluș.

Yoga și pilates pentru femeile însărcinate: perfecte pentru durerile de spate

Nu ai făcut niciodată yoga sau pilates? Atunci ai putea începe în timpul sarcinii. Există cursuri speciale pentru viitoarele mămici, care îți pot face o adevărată plăcere. Acestea te vor ajuta să îți întinzi și întărești musculatur. Exercițiile de spate sunt bune pentru femeile însărcinate care se confruntă cu dureri lombare. În plus, vei învăța să îți percepi mai bine corpul și să utilizezi în mod conștient respirația, ceea ce îți va fi de folos și la naștere. Iar exercițiile de relaxare te vor face să dormi mai bine. Bucură-te cât mai mult de un somn cât mai liniștit înainte de naștere!

Fitness în apă pentru femeile însărcinate: simte-te ușoară ca un fulg

Deoarece apa susține cea mai mare parte a greutății, înotul este unul dintre cele mai potrivite sporturi pentru femeile însărcinate. Dacă te simți în formă, poți să înoți până cu puțin timp înainte de naștere. De asemenea, multe piscine oferă cursuri de aquagym, special pentru viitoarele mame: aceste antrenamente în timpul sarcinii sunt excelente deoarece nu pun presiune pe articulații și totuși sunt un mod bun de a rămâne în formă. În plus, ele ajută împotriva varicelor și a retenției de apă.