De ce sunt atât de bune lactatele pentru copii?

De ce sunt atât de bune lactatele pentru copii?

Nu sunt multe alimente care să aibă un conținut de calciu atât de ridicat precum lactatele. Și ne referim, desigur, la lapte, iaurt și brânză. Pe lângă calciu, lactatele mai sunt bogate și în proteine, iod, fosfor, magneziu, riboflavină, vitaminele A și B12.

Oricărei persoane, dar în special copiilor, li se recomandă consumul zilnic de lactate, fiind esențiale pentru sănătatea oaselor. O singură precizare ar trebui făcută, pentru cei mici: conținutul de grăsimi al acestor produse este bine să fie redus în cazul copiilor cu vârste peste doi ani.

De ce au copiii nevoie de calciu?

Gândește-te la oase ca la niște depozite de calciu. Dacă rezervele de calciu nu sunt permanent alimentate, în momentul în care organismul folosește din această rezervă pentru alte zone ale corpului, oasele devin fragile și pot apărea probleme cât se poate de serioase. Oasele ajung la maximul densității lor în jurul vârstei de 20-25 de ani. Ca urmare, este deosebit de important ca în perioada copilăriei și adolescenței consumul de lactate, ca sursă de calciu, să fie unul corespunzător.

Lapte în fiecare zi

Obișnuiește-ți copilul să își înceapă ziua cu un pahar de lapte. Este porția perfectă de calciu, într-o formă foarte ușor absorbabilă. Studiile au demonstrat faptul că micuții care consumă zilnic lapte nu doar că au oase și dinți mai puternici, dar sunt și mai vioi. În cazul școlarilor s-a constatat că cei care consumă regulat lapte asimilează informațiile mult mai ușor.

Iaurtul cel prietenos

Sursă bogată de calciu – ca și laptele din care este făcut – acizi grași, glucide, vitamine și proteine cu înaltă valoare nutritivă, iaurtul este benefic nu doar în dezvoltarea oaselor, ci și a țesuturilor. Deloc de neglijat este contribuția bacteriilor conținute de iaurt, cele care pun la treabă sistemul imunitar și îl antrenează să lupte împotriva diverselor boli.

Brânza, nelipsită de pe masă

Foarte diferite între ele ca aspect, gust și compoziție, brânzeturile conțin proteine de foarte bună calitate și cei opt aminoacizi esențiali. Începând cu brânzica calcică oferită bebelușilor în diversificare și continuând cu mozzarella, ricotta, cottage sau mascarpone pentru cei cu vârsta până la un an, brânza trebuie să fie o constantă în alimentație. Cu un conținut ridicat de calciu, proteine și vitaminele A și B12, brânza este un aliment benefic pentru copii.

Moduri de servire pentru mofturoși

Pentru lapte, cele mai bune prietene sunt cerealele. Dar la fel de bine poate fi consumat și în budinci, cu orez sau gris. Iaurtul este delicios cu bucățele de fructe proaspete, cu fulgi de porumb sau cu miere și nuci. Cât despre brânză, aceasta este cu mult mai versatilă: cu legume, fructe, în sandvișuri, sub formă de plăcintă sau la gratinarea unor preparate la cuptor.