Alimentația în timpul sarcinii - trimestrul III

Alimentația în timpul sarcinii - trimestrul III

TRIMESTRUL III: O BUNĂ ALIMENTAȚIE ÎN ULTIMA PERIOADĂ A SARCINII

Acum este oficial: în ultimele trei luni de sarcină ai nevoie de mai multe calorii pe zi. Din păcate, doar de circa 200 de calorii în plus, așa că nu este liber la ciocolată. Mai ales că o tabletă are 500 de calorii și ciocolata nu este unul dintre cele mai sănătoase alimente, mai ales în timpul sarcinii. Din fericire, pentru sfaturi în ceea ce privește nutriția în timpul sarcinii, Lidl îți stă la dispoziție.

Începând cu săptămâna 28, te poți axa pe vitamina C, fibre, vitamina K și vitamina B1. În timpul sarcinii, fierul și acidul folic rămân neschimbate pe plan nutrițional. Dar să ne întoarcem la vitamina C pentru că aceasta are 3 beneficii importante. Ajută organismul să absoarbă mai bine fierul din produsele alimentare, întărește sistemul imunitar și este bună pentru dezvoltarea placentei. De aceea ne vom concentra asupra ei în continuare.

O alimentație sănătoasă în timpul sarcinii este bogată în vitamine care provin din: fructe, fructe și iar fructe. Din fericire, la Piața Lidl găsești o selecție bogată de fructe de sezon și nu numai. Sunt foarte indicate căpșunele, perele, fructele de pădure roșii și pepenii (de asemenea, în diferite variante). Acestea sunt o sursă foarte bună de vitamina C și sunt ideale ca gustare indiferent dacă ești acasă sau la birou. O idee bună de gustare pot fi și merele sau bananele. De altfel, ceapa crudă are și mai multă vitamina C, dar din păcate, nu este potrivită ca gustare la birou… Dacă nu ești un fan al fructelor, poți mânca iaurt cu fructe sau brânză de vaci cu miere.

Să continuăm cu fibrele

Pe parcursul zilei, acestea îți dau energia de care cu siguranță ai nevoie. De asemenea, fibrele te ajută în prevenirea unei probleme care apare frecvent pe timpul sarcinii: constipația. În plus, alimentele bogate în fibre reduc poftele alimentare deoarece nivelul zahărului din sânge rămâne echilibrat.

În ultimul timp, s-a spus de multe ori că fibrele pot reduce riscul apariției de astm la copil înainte de naștere. Acest lucru ar fi grozav. Este de necontestat: fibrele fac parte din planul nutrițional pentru femeile însărcinate. Desigur, la Lidl poți găsi o gamă variată de alimente bogate în fibre.

În continuare vei găsi câteva exemple de alimente bogate în fibre, ideale pentru femeile însărcinate:

  • Germeni de cereale
  • Fructe uscate (la Lidl puteți găsi o gamă variată de fructe uscate: mixuri de fructe uscate sau prune uscate)
  • Nuci și semințe (în funcție de preferințe poți alege între caju, miez de nucă,  semințe de floarea soarelui sau chiar un amestec de semințe care pot fi adăugate în salate, spre exemplu)
  • Legume (oricare ar fi legumele tale preferate, le vei găsi la Lidl)

Mai ții minte pentru ce este bună vitamina B1? De exemplu, pentru dezvoltarea sistemului nervos al bebelușului. Dar, cu siguranță, că și pentru tine o întărire a sistemului nervos este benefică – sarcina este o perioadă plină de experiențe noi.

Vitamina B1 se găsește, în principal, în următoarele alimente:

  • Cereale integrale (mai ales în stratul exterior al cerealelor)
  • Carne (în special carne roșie)
  • Pește (ton, somon – dar atenție! Peștele se mănâncă întotdeauna gătit.)
  • Leguminoase (linte, mazăre, fasole)
  • Legume (broccoli, conopidă sau varză creață)

Și acum vitamina K pentru femeile însărcinate

Aceasta este importantă în special pentru coagularea sângelui. Desigur, aici sunt incluse produsele alimentare vegetariene.

Următoarele alimente sunt o sursă bună de vitamina K:

  • Legume cu frunze verzi
  • Tipuri de varză (poți încerca: varză murată, conopidă, varză de Bruxelles, varză roșie și conopidă Romanesco)
  • Grâu
  • Roșii
  • Mazăre
  • Fasole

Ce ar trebui să reții cu privire la alimentația sănătoasă din timpul sarcinii?

Desigur că unele alimente sunt tabu pe întreaga perioadă a sarcinii. Este vorba despre: brânză din lapte crud, carne sau pește crud, care nu este pregătit sau gătit bine (de exemplu, salamul și cârnații din ficat), dar și ficatul.

În rest, poți fi mândră de tine. Ai făcut treabă bună până acum și nu mai este mult până la naștere. Bucură-te de ultima perioadă de sarcină, nu fi atât de strictă cu tine și bucură-te de această perioadă magică și de mâncarea gustoasă care îți face bine.