Băuturi recomandate în timpul sarcinii și băuturi ce trebuie evitate

Băuturi recomandate în timpul sarcinii și băuturi ce trebuie evitate

Există câteva băuturi care sunt tabu în timpul sarcinii, iar altele se recomandă să fie consumate cu moderație. Și bineînțeles sunt și băuturi în privința cărora nu există niciun fel de restricție. În continuare, vom clarifica acest aspect și îți vom oferi multe sfaturi.

Fără alcool în timpul sarcinii. Știi deja acest lucru. Dacă nu știai încă, scrie aici, negru pe alb: fără alcool în timpul sarcinii. Și apoi, o altă băutură tabu: nu consuma băuturi energizante în timpul sarcinii. De asemenea, apa tonică trebuie evitată deoarece conține chinină. Atunci când sunt consumate în cantități mari pot fi dăunătoare pentru copil. Așadar, acestea sunt băuturile interzise.

Băuturile răcoritoare conțin mult zahăr, așadar nu sunt o opțiune ideală

Să consumai multe lichide este bine, dar dacă băuturile au mult zahăr, acestea nu mai sunt indicate. Iar faptul că băuturile răcoritoare conțin cantități mari de zahăr, nu mai este un secret.

Dar de ce fără zahăr? Insulina produsă de aportul de zahăr determină scăderea rapidă a nivelului de zahăr din sânge, astfel încât veți avea și mai mult apetit pentru dulciuri, după scurt timp. În plus, prea mult zahăr este dăunător pentru copil – deoarece poate provoca diabetul gestațional. În astfel de cazuri sau pentru un plan de alimentație pentru femeile însărcinate, întreabă medicul.

O cafea mică în timpul sarcinii

Ești genul de persoană care înainte să rămână însărcinată nu putea să se ridice din pat fără cafea? Iar cum te simți obosită în mod constant deoarece corpul funcționează la capacitate maximă în ceea ce privește „producția” de bebeluși? Nu ești singura în această situație. O întrebare frecventă în rândul femeilor este dacă se poate bea cafea în timpul sarcinii și, dacă da, cât de multă.

Iată răspunsul.

În general, cafeaua acționează la fel asupra ta și asupra copilului: inima și nervii sunt stimulați, bătăile inimii devin mai rapide. Logic, nu vrei să crești excesiv ritmul cardiac al copilului tău. Acest lucru nu se întâmplă cu o cafeluță dimineață sau cu un Latte Macchiato consumat după-amiaza. Nu trebuie să consumi mai mult de două – trei cești de cafea pe parcursul unei zile. Poți să faci asta, nu? Deoarece cofeina deshidratează, este bine să bei un pahar cu apă la fiecare ceașcă de ceai. Și încă ceva: Cola în timpul sarcinii este de două ori mai nocivă pentru că are în compoziție atât cafeină, cât și zahăr.

Mai bine negru decât verde: un pic mai mult ceai este permis

Dar doar un pic. Poate…o ceașcă în plus pe zi.

Dar nu în plus față de cele trei cești de cafea! Chiar și ceaiul conține cafeină, sau mai de bine zis teină, dar este același lucru din punct de vedere chimic. Însă teina creează mai rapid legături cu alte substanțe, iar acțiunea sa stimulativă este slăbită și încetinită. Acest lucru se petrece și în cazul copilului tău. Și, deși se pare că ceaiul verde este, în general, mai sănătos, pentru sarcină, lucrurile sunt diferite. Ceaiul verde limitează absorbția de fier și împiedică absorbția de acid folic, aceste elemente fiind foarte importante pentru copil. Așa că ai grijă cu cantitățile de ceai consumat!

Lapte în timpul sarcinii: ai undă verde

Laptele și produsele lactate sunt bune pentru femeile însărcinate deoarece conțin calciu, vitamina D, proteine și magneziu. În cazul în care nu îți place să bei lapte, poți consuma lapte bătut, lapte cu cereale sau iaurturi. La Lidl găsești o gamă variată de produse lactate de cea mai bună calitate!

Ce poți consuma în cantități mari: apă, apă minerală și ceaiuri din plante, neîndulcite

Dintre aceste băuturi, poți bea fără nicio problemă – de preferat 1,5 – 2 L pe zi: apă, apă minerală (simplă sau apa minerală îmbogățită cu vitamine și minerale) sau ceaiuri din plante fără să adaugi zahăr sau îndulcitori. În funcție de sezon, le poți consuma fierbinți sau reci și le poți găsi într-o gamă variată de la cel mai apropiat magazin Lidl.