Ce îi dai să mănânce ca să ții răceala la distanță

Ce îi dai să mănânce ca să ții răceala la distanță

Sezonul rece este spaima părinților care trebuie să lupte cu virusurile, cu răceala și gripa. Mulți aleg să fortifice sistemul imunitar al copilului cu ajutorul produselor farmaceutice, uitând că acest lucru se poate face și cu ajutorul alimentației.

Sfaturile farmaciștilor sunt bune, însă haideți să-i luăm în seamă și pe nutriționiști. Singura diferență este că medicamentele și suplimentele alimentare recomandate de farmaciști sunt eficiente după ce răceala s-a instalat, pe când dacă le veți urma pe cele ale nutriționiștilor veți împiedica îmbolnăvirea. Diferența este majoră și demnă de luat în seamă.

Legume și fructe

Despre cele cinci porții zilnice de legume și fructe știe toată lumea, dar nu toată lumea aplică acest principiu alimentar. Ar cam fi cazul, pentru aportul de vitamine, minerale, fibre și antioxidanți. Pentru un sistem imunitar puternic, oferă-i copilului zilnic fructe și legume crude (inclusiv sub formă de sucuri) naturale sau preparate termic. Și nu uita că o portocală pe zi este echivalentul unei tablete de vitamina C.

Usturoiul, ceapa, prazul

Nu la fel de plăcute și ușor de acceptat precum fructele și mare parte a legumelor, cele trei alimente iuți în stare crudă conțin o mulțime de substanțe antiseptice. Nu e nevoie să exagerezi și să îi dai copilului cantități atât de mari încât să ajungă să le respingă. Și nici nu e necesar să le consume sub forma în care le consumă adulții. Dar abil strecurate în preparate, în combinație cu alte legume sau cu carne, vor fi mult mai ușor de consumat.

Mierea și ghimbirul

Mierea are proprietăți antimicrobiene și antioxidante, ceea ce o recomandă călduros în lupta cu virusurile și bacteriile. O linguriță de miere luată dimineața, pe stomacul gol, este un adevărat combustibil pentru sistemul imunitar. Atenție, mierea este interzisă copiilor cu vârsta sub un an, din cauza potențialului alergen ridicat! Dacă micuțul tău bea ceai în fiecare zi, poți să folosești lingurița de miere în îndulcirea lui. Adaugă și puțin ghimbir proaspăt ras, pentru că previne îmbolnăvirea cu rinovirusuri.

Ceva vechi, ceva nou

Iaurtul, somonul, ciupercile și supa de pui se află pe lista recomandărilor nutriționiștilor în ceea ce privește alimentele care întăresc sistemul imunitar. Nu le ocoli și oferă-i-le copilului ori de câte ori ai ocazia. Este spre binele lui, pentru a-l ajuta să treacă de iarnă cu zero răceli. Și încă ceva ce poate că nu ai știut până acum: zahărul scade funcțiile sistemului imunitar. Așa că limitează la minim consumul acestuia. Folosește fie miere, fie îndulcitor pe bază de stevia.