Cele mai bune fructe ale sezonului rece

Cele mai bune fructe ale sezonului rece

Bineînțeles că toate fructele sunt bune, fiind o sursă recunoscută de vitamine și fibre. Din păcate nu le avem pe toate în orice zi din an. Nutriționiștii ne recomandă însă că cel mai bine este să consumăm fructele sezonului în care ne aflăm. Acum, iarnă fiind, „la putere” sunt citricele. Iar bogăția lor de vitamina C le face excelente pentru întărirea sistemului imunitar al copiilor. Pomelo, portocale, kiwi, mandarine, grepfrut, toate sunt „bombe” de energie pentru organismul celor mici.

Portocalele sunt interzise copiilor cu vârsta sub șase luni din cauza acidității sale ridicate, însă după această vârstă ele pot fi introduse în alimentația celor mici. Bogate în vitaminele A, B și C, în fier, fosfor, potasiu, magneziu și calciu, portocalele sunt excelente remineralizante și revitalizante pentru organism. Cu un conținut ridicat de vitamina C, portocalele întăresc sistemul imunitar și previn răceala și gripa. Sucul de portocale, îndulcit cu miere, este un eficient tratament pentru tuse. Conținând calciu, fosfor și fier, portocalele cresc densitatea oaselor și ajută în tratamentul anemiei.

Mai nou pe piață decât portocalele, pomelo este bogat în fier, fibre, potasiu și proteine, luteină, betacaroten, calciu, magneziu, vitaminele B1, B2, B3, B5, B9 și C. Gustul lui este chiar mai plăcut decât cel al portocalelor, fiind mai puțin acrișor decât acestea. Ceea ce nu poate fi decât pe placul copiilor.

Și mai bogat în vitamina C decât portocalele, un singur fruct kiwi asigură 120% din necesarul zilnic de vitamina C, dar și 12% din doza zilnică de vitamina A și 48% din cea de vitamina B6. Studii recente au arătat că persoanele care au consumat kiwi în fiecare zi au fost mai puțin expuse la boli respiratorii cum ar fi astm, respirație șuierătoare sau tuse nocturnă. Așa că dacă cel mic se confruntă cu una dintre aceste probleme, consumul de kiwi este benefic pentru el.

Mandarinele par să fie cele mai iubite și consumate citrice. Pe bună dreptate. În afara gustului foarte plăcut, mandarinele sunt miraculoase pentru copiii aflați în perioada de creștere, întărindu-le sistemul imunitar și crescând pofta de mâncare. În afară de asta, sunt eficiente în tranzitul intestinal lent (constipație) datorită conținutului mare de fibre. Dacă mai amintim și de capacitatea de creștere a rezistenței în fața infecțiilor și îmbunătățirea funcțiilor vederii grație vitaminei A prezente în compoziția lor, mandarinele chiar pot câștiga trofeul de „cel mai valoros fruct al iernii”.

Mai puțin iubit din cauza gustului amărui, grepfrut este totuși plin de vitamine și el. Ar fi o mare nedreptate să-l ocolești și să nu i-l oferi copilului, măcar combinat cu fructe dulci sau cu miere. Dincolo de faptul că ajută ficatul să elimine toxinele – ceea ce în principiu se știa că este principala lui virtute -, grepfrut combate răceala și întărește sistemul imunitar, este plin de vitamine și arde grăsimile în mod natural. Așa că dacă puștiul tău este supraponderal (fenomen tot mai întâlnit la vârste tot mai mici), grepfrut îți poate fi un aliat de nădejde.