Începe școala!

Când copilul se pregătește de plecat la școală, trăiești iarăși un moment de acela în care nu știi ce să mai gătești, ce să mai faci, ce să cumperi, cum să prepari ca să reziste, ca să nu se strice în ghiozdan... Doamne, alt examen pentru permis(ul de părinte)!

Acum nu mai e doar despre „să îi țină de foame”, ci despre să fie o mâncare care să îi hrănească și mintea, nu doar trupușorul. Despre un tip de mâncare cu șanse să devină un stil de viață, să dezvolte obiceiuri alimentare benefice, să susțină sănătatea pe termen lung. Câte cereri de îndeplinit! Te cred și te înțeleg că e super-presiune pe tine ca mamă și de aia îți sar în ajutor.

Cea mai simplă cale și cea mai eficientă și cea mai armonioasă este să te gândești la toate categoriile de alimente, astfel încât copilul să continue să aibă o alimentație echilibrată și în timpul în care e la școală, plecat de acasă, fără posibilitatea să stea la masă.

Fructe și legume

Cea mai mare parte din gustări ar fi fain să o acoperi cu fructe și legume crude, asta mai ales pentru că și ei, ca și voi, cei mai mulți dintre părinți, nu mănâncă cel puțin 5 porții din aceste alimente în fiecare zi. Așadar, snackurile de la școală ar putea să fie momentul cel mai potrivit pentru asta!

Dacă te gândești că ar putea fi o gustare costisitoare comparativ cu un croissant sau cu o prăjiturică, nu ai calculat eficient. Dacă împarți prețul unui kilogram de fructe sau legume la căte porții poți să faci din el, o să obții cel mai mic preț pe care l-ai putea plăti pentru o gustare sănătoasă și gustoasă, mai mic chiar decât al oricărui alt produs ai putea avea în gând când prepari pachetul pentru școală. Încearcă și scrie-mi, o să fii uimită.

Fructele pot fi pregătite astfel:

  • Întregi, așa cum sunt ele
  • Tăiate felii, cubulețe sau finger-foods
  • Crude
  • Din conserve sau borcane
  • Înghețate
  • Sau uscate, deshidratate

Permite-mi să îți dăruiesc o listă, ca să îți fie ușor când mergi la cumpărături:

  • Mere
  • Caise
  • Banana
  • Afine
  • Mure
  • Pepene verde sau galben
  • Cirese
  • Clementine, portocale
  • Pomelo
  • Struguri
  • Kiwi
  • Mango
  • Nectarine, piersici
  • Pere
  • Ananas
  • Prune
  • Capsuni
  • Merisoare deshidratate, stafide

Și pot și legume să îi pun la pachet? Da! Iată:

  • Broccoli
  • Morcov si baby morcovi
  • Conopidă
  • Castravete
  • Ardei gras
  • Mazăre
  • Fasole
  • Roșii cherry
  • Dovlecel, zucchini

Pe care le poți combina cu hummus, cu iaurt, guacamole sau cu salsa, orice sos îi place copilului tău în mod special.

Cereale sănătoase, nutritive, nu doar gustoase

Știm toate că cerealele care le plac celor mai mulți dintre copii sunt cele din prăjituri, checuri, pizze. Există și varianta de cereale integrale, despre astea o să vorbesc aici, pentru că ele oferă nutrienți de mare calitate, fibre, vitamin, minerale.

Adică ce să îi dau?

  • Tortilla
  • Brioșe
  • Pita sau lipie (din cereale integrale)
  • Crackers
  • Rondele de orez
  • Batoane din ovăz
  • Popcorn
  • Batoane din granola

Lactate

Cele mai citite dintre voi știu că lactatele sunt o sursă strașnică de discuții în contradictoriu. Laptele e sursă de calciu, dar, în același timp, e și sursă de osteoporoză sau de colesterol rău ridicat. Așadar, ce v-aș sfătui eu este moderația, echilibrul, dieta diversificată = să nu le dăm copiilor același timp de aliment în fiecare zi, pentru că, iată, așa cum arăt și în acest articol, există, slavă Domnului, felurite categorii de alimente, astfel încât să nu generăm nici excese, nici deficit de nutrienți.

Și atunci ce să îi dau?

  • Iaurt: fără zahăr adăugat, fără fructe (dar da, cu granola, de exemplu), cu un termen de valabilitate cât mai scurt
  • Brânzeturi cu grăsime redusă, acum au apărut și sortimente special pentru copii

Ce altceva ai mai putea să îi pui la pachet?

Semințe, care sunt preferatele mele, mâncarea care dă viață. În orice moment, poți avea la tine o punguță cu tot felul de “nuci”, iar Lidl m-a ajutat de foarte multe ori să găsesc orice voiam pentru cutiuța noastră de drum. Fiica mea își alegea singură din magazin, încă de mică, semințele de care avea poftă. Iată câte poți alege și tu, împreuna cu copilul tău = https://www.lidl.ro/ro/Alesto.htm 

  • Migdale
  • Alune de pădure
  • Arahide în coajă
  • Macadamia
  • Fistic cu sare sau fără sare
  • Nuci
  • Caju
  • Pecan
  • Muguri de pin
  • Susan
  • Semințe de floarea-soarelui, de dovleac

Mixed Nuts, punga de la Lidl, din gama Alesto, e alegerea mea cea mai frecventă, pentru că mă pasionează să văd ce alege copila mea dintre toate nucile din pungă. Alegerile diferă de fiecare data, în funcție de ce nutrienți are nevoie corpul ei la momentul respectiv. Pentru că, da, nucile au fascinante proprietăți nutritive: scad colesterolul, sunt pline de antioxidanți, foarte hrănitoare, antiinflamatoare, pline de fibre. O alegere eficientă pentru gustările copiilor și un obicei foarte sănătos pe termen lung!

Pune-le în cutiuțe și amestecă-le cu stafide sau merișoare

Începe școala!

Iată câteva idei ca să îl surprinzi plăcut și pe copil:

Frigarui de fructe din capsuna, ananas, strugure

Ham and cheese rulou înfipt într-un sticks

Terci de ovaz cu kiwi, portocale si seminte de chia

Sau cu nuci si banana si scortisoara

Începe școala!

Conopida pane

Începe școala!

Preferatul meu: mix de seminte

Începe școala!

Chipsuri de cartof dulce

Chipsuri de cartofi dulci

Oua fierte (de prepelita)

Oua de prepelita

Chipsuri de mar cu scortisoara

Chipsuri de mere

Sandvis cu ton si rosii

Ton si rosii

Briose cu affine

Brioasa cu afine

Ce să bea copilul la școală?

Apă!

Am scris un articol întreg despre apă aici, pe site, (puteți să îl citiți accesând linkul acesta). Apa este lichidul de care are nevoie corpul uman ca să poată absorbi nutrienții din mâncare, ca să poată face digestia corespunzător, detoxifierea, dezvoltarea.

Nu recomand deloc sucurile de fructe, decât combinate cu o cantitate egală de apă, altfel, aduc prea mult zahăr în sânge dintr-odată și pot avea efecte neplăcute pe termen lung pentru sănătate.

Laptele vegetal, de asemenea, poate să reprezinte și o băutură, dar în același timp și o sursă generoasă de nutrienți = lapte de quinoa, ovăz, migdale, cânepă, susan negru, orez, soia (cantități mici, uz rar).

Dacă îți e frică de începutul școlii, o să simtă frica și copilul tău! Gândește-te la cele mai frumoase momente trăite de tine ca elev și povestește-le cu copilul cât mai des. Și tu și tatăl și bunicii. Râdeți mult, pregătește-l într-un mod pozitiv, ghiduș de această nouă etapă și o să o întâmpine și el și voi cu ușurință și cu bucurie.