Delicatese în stil asiatic pentru vegetarieni și vegani

Bucătăria asiatică se caracterizează printr-o diversitate uimitoare, iar în cultura asiatică, dietele vegetariene și vegane nu reprezintă o noutate. În funcție de regiunea de proveniență, abundența de preparate fără ingrediente de origine animală se datorează fie disponibilității reduse a acestor produse, fie unor motive religioase, fie pur și simplu, preferinței pentru anumite mâncăruri.

 

Pentru că bucătăria asiatică variază foarte mult de la o regiune la alta, am ales să trecem prin câteva culturi asiatice pentru a descoperi care sunt variantele pe care acestea le oferă vegetarienilor și veganilor, deopotrivă.

Delicatese în stil asiatic pentru vegetarieni și vegani

Bucătăria indiană

În India dieta vegetariană este foarte răspândită, de aceea, vegetarienii și veganii pot găsi multe idei culinare printre rețetele indiene. Unul dintre cele mai cunoscute preparate indiene este curry-ul. Acesta este un fel de mâncare din legume sau fasole, linte, năut (ori alte leguminoase) ce se prepară cu sau fără carne și din care nu lipsesc condimente cum ar fi turmericul, chimenul, coriandrul, ghimbirul și ardeii iuți.


Saag Paneer este un preparat destinat vegetarienilor pentru că este pregătit din spanac sau alte frunze verzi, brânză și uneori smântână. Acesta se servește cu turte Naan sau cu orez basmati. Cu toate acestea, rețeta poate fi adaptată și pentru vegani, dacă în loc de brânză se folosește tofu. O foarte cunoscută supă indiană este Dal sau Daal. Se prepară de obicei din linte sau mazăre galbenă pasată, la care se adaugă condimente de tip curry, ghimbir proaspăt, ceapă sau usturoi.

 

Deserturile în stil indian sunt preparate cel mai adesea cu lactate. Ele pot fi consumate fără probleme de vegetarieni, dar veganii vor trebui să le adapteze la nevoile lor și să folosească înlocuitori de lactate dacă vor să le pregătească în casă. Lassi, spre exemplu, este o cunoscută băutură indiană ce se prepară cu iaurt și lapte sau apă. Aceasta poate fi îndulcită cu zahăr și suc sau piure de fructe.

Mâncărurile japoneze

În bucătăria japoneză există câteva ingrediente vegane care sunt folosite frecvent și care merită menționate pur și simplu: miso, tofu, tăiței soba, ciuperci (Shiitake, Nameko, Maitake etc.), wasabi, alge, orez, ghimbir murat.

 

Multe dintre aceste ingrediente sunt folosite împreună cu cele de origine animală pentru a obține unele dintre cele mai emblematice preparate japoneze. Cu toate acestea, ele se pot transforma ușor în preparate vegane. Sushi, spre exemplu, se pregătește în mod tradițional cu pește crud, dar acesta poate să lipsească. Foile de alge nori și orezul pentru sushi pot înveli bucăți de avocado, castravete, morcov sau tofu.

Preparatele thailandeze

Asemeni bucătăriei japoneze, și în cea thailandeză multe preparate conțin pește sau fructe de mare, deși acestea nu sunt mereu ingredientul principal. Tocmai din acest motiv, mâncarea thailandeză poate fi ușor adaptată la preferințele culinare ale veganilor sau vegetarienilor.

Curry-ul thailandez este diferit de cel indian și se referă atât la pasta curry, cât și la preparatele care sunt gătite cu o astfel de pastă. În Thailanda sunt gătite adesea mâncăruri de legume la tigaie, de tipul stir fry. Pentru a le prepara în stil vegan, la acestea se adaugă tofu în loc de carne, sos de soia în loc de sos de pește, lapte de cocos, pastă curry și se servesc alături de orez.

Mâncarea chinezească

Dacă nu consumi alimente de origine animală, este ușor să găsești inspirație în bucătăria chinezească pentru că aici chiar și persoanele care nu sunt vegane sau vegetariene, tind să consume din când în când alimente ce nu conțin carne.
În bucătăria chinezească orezul este un ingredient nelipsit ce este servit ca garnitură pentru aproape orice. Pe lângă tot soiul de legume, veganii pot consuma și alte ingrediente chinezești, cum ar fi tofu, nuci, ciuperci sau muguri.

Pachețelele de primăvară cu umplutură de legume sunt un aperitiv potrivit pentru vegetarieni, iar legumele la wok preparate cu sos de soia, tofu și tăiței din orez sau din alte cereale pot fi servite ca fel principal. În ceea ce privește deserturile, fursecurile cu răvaș sunt cele mai cunoscute, dar acestora li se alătură și tot soiul de fructe caramelizate.

Bucătăria coreeană

Supele și felurile principale preparate în mod obișnuit în Coreea conțin diferite tipuri de carne, însă printre acestea se ascund și mâncăruri ce merită încercate de vegetarieni sau vegani. Kimchi, spre exemplu, este preparat cu varză China, sau alte legume, ce se toacă și se sărează, iar apoi se lasă la fermentat cu condimente. Kimchi este prezent pe mai toate mesele coreene.
Și în bucătăria coreeană orezul și tăițeii sunt ingrediente foarte des folosite. În plus, ginsengul este utilizat atât în bucătărie, cât și ca plantă medicinală.

 

Multe din aceste bunătăți, fie ele indiene, japoneze, thailandeze, chinezești sau coreene, sunt disponibile la Lidl în săptămâna în stil asiatic. Iar dacă vrei să nu le ratezi, abonează-te la newsletter și fii la curent cu toate ofertele.

Abonare newsletter