Humusul, o alegere bună pentru vegetarieni

Humusul, o alegere bună pentru vegetarieni

Gustos și hrănitor, humusul este un preparat împrumutat din bucătăria orientală care poate fi integrat cu foarte mare ușurință în dieta vegană. Acesta ajută la păstrarea echilibrului alimentar datorită nutrienților pe care îi conține, are numeroase beneficii pentru sănătate și este suficient de versatil încât să fie chiar și pe placul celor mai pretențioși gurmanzi.

 

Humusul poate fi rafinat și condimentat în diferite feluri, dar pentru prepararea acestuia sunt necesare 4 ingrediente principale: năut, tahini, ulei de măsline și zeamă de lămâie.

 

Năutul este cel mai important ingredient și nu doar datorită cantității folosite pentru prepararea humusului, ci mai ales pentru că este o sursă importantă de proteine vegetale. Persoanele care au eliminat carnea din alimentație trebuie să găsească alternative la proteinele animale, iar năutul, dar și alte leguminoase se pot dovedi foarte bune pentru organism atunci când sunt consumate cu regularitate. Mai mult decât atât, năutul este bogat în fibre alimentare, fier și calciu.

 

Tahini este o pastă din susan ce dă savoarea specifică humusului. Semințele de susan sunt recomandate pentru vegetarieni datorită conținutului de fier și proteine. Având în vedere că vegetarienii și veganii elimină carnea din alimentație, aceștia trebuie să găsească surse alternative de fier, iar leguminoasele, cerealele, nucile și semințele pot oferi organismului fierul de care acesta are nevoie.

 

Uleiul de măsline este bogat în grăsimi mononesaturate și are proprietăți antioxidante, fiind o alegere bună indiferent de tipul de dietă pe care îl alegi.

 

Zeama de lămâie este o incontestabilă sursă de vitamina C, iar aceasta favorizează absorbția de fier. Astfel, în combinație cu năut și pastă de susan - ingrediente ce sunt bogate în fier - zeama de lămâie aduce atât un plus de gust humusului, cât și combinația perfectă de ingrediente pentru vegetarieni și vegani, deopotrivă.

 

Humusul nu este doar potrivit pentru vegani și vegetarieni, ci și pentru persoanele cu intoleranță la lactoză sau la gluten. Cu toate că humusul poate fi consumat de către vegetarieni împreună cu parmezan sau grana padano, acestea nu sunt ingrediente ce se găsesc în mod obișnuit în rețeta de humus.

 

Poți să te bucuri de un humus gustos pregătit acasă sau poți alege de pe rafturile magazinelor tot soiul de variante delicioase. Indiferent dacă îl pregătești chiar tu sau dacă alegi unul din magazin, poți servi humusul alături de lipii gustoase și împreună cu legume proaspete (ardei, morcovi, castraveți, apio) tăiate fâșii sau batoane.