Sfaturi pentru veganii la început de drum

Sfaturi pentru veganii la început de drum

Trecerea la un stil de viață vegan nu este una simplă și, da, nu este doar o dietă, este un stil de viață. Multe lucruri se schimbă în viața ta odată ce iei hotărârea de a renunța la produsele de origine animală, iar acestea pot fi schimbări în bine dacă lucrurile se întâmplă într-un ritm potrivit.

 

 

1. Schimbările pot avea loc treptat

 

Dacă în mintea ta este clar că vrei să treci la o dietă vegană, este posibil să trebuiască să îi dai corpului timp să se obișnuiască. Schimbările pot avea loc treptat, poți trece inițial la o dietă vegetariană, iar apoi să te concentrezi și pe eliminarea ouălor și lactatelor din dietă. Nu este o cursă, dar fiecare pas contează, iar obiectivul tău ar trebui să fie o alimentație mai sănătoasă.

 

 

2. Informează-te și nu lăsa loc carențelor

 

Atunci când renunți la alimentele de origine animală, e bine să găsești alternative de proteine vegetale. Tofu, soia, lintea, năutul și fasolea pot fi sursele tale vegetale de proteine, dar și migdalele, nucile, semințele de floarea-soarelui și de dovleac conțin proteine care contribuie la atingerea necesarului zilnic. Necesarul de Omega3 se obține cel mai ușor din pește, dar veganii pot consuma alge marine, semințe de in, nuci, ulei de rapiță sau de soia ori avocado pentru a oferi organismului acest tip de acizi grași. Pentru a acoperi nevoia de fier, poți consuma alimente foarte variate începând cu leguminoase și continuând cu cereale, nuci și semințe, legume, verdețuri și chiar fructe. Și nu uita că pentru a favoriza absorbția fierului în organism, alimentele ce conțin vitamina C sunt de ajutor. Deficiența de vitamina D este o problemă pentru multe persoane, chiar și pentru cei care consumă carne, mai ales în lunile friguroase. Un set de analize este recomandat pentru oricine, iar o discuție cu medicul de familie sau medicul nutriționist te poate ghida în direcția unor suplimente alimentare pentru ajunge la nivelul optim de vitamina D sau vitamina B12.

 

 

3. Fii dispus să-ți lărgești orizontul culinar

 

Odată cu trecerea la o alimentație vegană renunți la o mulțime de mâncăruri și cel puțin la început ți se va părea că nu mai ai atât de multe variante. Dar lucrurile pot să se schimbe. Îndrăznește să încerci fructe și legume, cereale sau semințe pe care nu le-ai gustat până acum. Dă-le o șansă preparatelor culinare din alte țări și ai curiozitatea să încerci combinații noi de ingrediente. Cu timpul vei vedea că o alimentație vegană nu este una săracă în opțiuni.

 

 

4. Nu toate produsele vegane sunt mai sănătoase

 

Vegan nu înseamnă în mod obligatoriu mai sănătos sau dietetic. Unele produse vegane procesate nu conțin mai puține grăsimi decât variantele lor ce au în compoziție produse de origine animală. O dietă vegană nu este sinonimă cu o dietă de slăbire, iar dacă hotărăști să treci la alimentația vegană, va trebui să citești în continuare etichetele produselor pe care le alegi pentru a lua cele mai informate decizii alimentare.

 

 

5. Nu renunța la mesele de sărbătoare în familie

 

Mesele în familie, mai ales cele din preajma sărbătorilor, includ foarte multe mâncăruri tradiționale pe bază de carne, ouă sau lactate. Decizia de a deveni vegan poate fi un șoc pentru familie, mai ales pentru acel membru al familiei care pregătește masa. Vino în ajutorul familiei tale cu rețete noi sau oferă-te să pregătești tu unul dintre felurile de mâncare în variantă vegană. Atunci când primești o invitație la masă anunță-i pe cei dragi că nu mai consumi anumite alimente și nu-i pune în fața faptului împlinit abia atunci când pun mâncarea pe masă. Dacă te gândești să îi duci gazdei un cadou, înlocuiește sticla de vin cu o prăjitură vegană sau cu un mix interesant de nuci și astfel nu se va afla în situația de a nu avea ceva dulce pentru toată lumea.