Varza China, beneficii și modalități de preparare

Varza China, beneficii și modalități de preparare

Așa cum îi spune și numele, varza chinezească este originară din China, dar este cultivată și în Europa în perioadele mai răcoroase, inclusiv de către fermierii din România. Frunzele sale sunt crocante și au un gust dulceag, apropiat de cel al țelinei.

 

Varza chinezească este săracă în calorii și conține antioxidanți și fibre din abundență. Este o sursă importantă de vitamina C, dar conține și alte vitamine necesare organismului, cum ar fi vitamina A, vitamine din complexul B și vitamina K. În ceea ce privește mineralele, consumul de varză China aduce organismului cantități semnificative de potasiu, calciu, fosfor, magneziu și fier. 

 

După ce ai cumpărat varză chinezească, o poți păstra la frigider, în compartimentul pentru legume, acesta fiind locul din frigider cu cea mai mare umiditate. Indiferent de modul în care vei prepara varza China, este bine să îi rupi frunzele și să le speli individual. Acestea se rup ușor și pot apoi să fie tocate fin pentru a prepara o salată de crudități, dar pot fi tăiate și în bucăți mai mari ori lăsate chiar întregi pentru a fi adăugate la un sandwich sau chiar la burgeri.

 

Varza China nu trebuie privită ca un înlocuitor pentru varza albă cu care ne-am obișnuit, ci ca pe un nou ingredient în mâncărurile noastre. Varza chinezească poate fi consumată crudă, fiind potrivită pentru salate, dar se pregătește adesea la tigaie sau la wok, alături de legume, ciuperci sau carne.