The browser is not supported
To display the website correctly, please use one of the following browsers.CautionPlease update your browser, if you proceed with this browser, your shopping experience might not be successful!

    Responsabili pentru noi fapte pentru un viitor mai bun.

    Știi că merită.

    O fetiță ține broccoli în timp ce un adult împinge un cărucior de cumpărături plin cu legume.

    Al optulea raport de sustenabilitate al Lidl România este o radiografie onestă a impactului nostru de-a lungul întregului lanț de valoare, pentru anul financiar 2024. El nu este doar o retrospectivă, ci și o reînnoire a angajamentului nostru de a acționa în continuare conștienți de datoria pe care o avem față de clienți, angajați, mediu și generațiile viitoare.


    Află mai multe despre cele 5 arii de responsabilitate ale Lidl România:

    Comportamentul corect

    Comportamentul corect înseamnă să acționăm și să reacționăm mereu cu responsabilitate, onestitate și respect. Să le oferim angajaților noștri un mediu de lucru sigur și atractiv, pentru că protejarea drepturilor lor este baza unei relații de încredere. Și să ne asigurăm că fiecare persoană are aceleași șanse de dezvoltare personală și profesională.

    În ceea ce privește drepturile omului de-a lungul lanțurilor noastre globale de aprovizionare, știm cât de important este să analizăm sistematic riscurile de încălcare a acestora și să stabilim măsuri specifice preventive.

    Promovarea sănătății

    Promovarea sănătății este responsabilitatea pe care o avem față de milioanele de clienți care ne trec pragul zilnic și care se bazează în alimentația lor pe produsele noastre. La nivel internațional, în 2024 am lansat parteneriatul strategic cu World Wide Fund for Nature (WWF), care ne ghidează în promovarea unei alimentații conștiente. Ne-am asumat, astfel, ca până în 2030 să creștem constant ponderea surselor de proteine de origine vegetală în sortimentul nostru, un pas esențial în transformarea sistemului alimentar.

    Monitorizăm constant calitatea produselor, iar pe lângă siguranța acestora, originea și practicile de sustenabilitate folosite în producție sunt criterii de calitate decisive pentru noi.

    În ceea ce-i privește pe colegii noștri, depunem toate eforturile pentru a ne asigura că nevoile lor de bază sunt îndeplinite în fiecare zi, iar siguranța și condițiile lor de lucru sunt îmbunătățite continuu, pentru a preveni accidentele.

    Protejarea mediului

    Protejarea mediului este o responsabilitate și o misiune pe termen lung, cu obiective clare și ambițioase, pe care le urmărim pas cu pas. Implicațiile schimbărilor climatice sunt multiple, atât la nivelul ecosistemelor, cât și al comunităților.


    Ca parte a obiectivelor climatice actualizate ale Grupului Schwarz, ne-am angajat să atingem neutralitatea emisiilor (Net Zero) până în 2050. Primul pas: la nivel internațional, Lidl își propune să reducă emisiile sale operaționale (Scope 1 și 2) cu 70% până în 2030, comparativ cu 2019.

    Respectarea biodiversității

    Respectarea biodiversității înseamnă să reducem impactul ecologic și social negativ asupra ecosistemelor și să contribuim astfel la conservarea speciilor și habitatelor de-a lungul lanțului nostru de aprovizionare. Astfel, ca parte a strategiei noastre privind materiile prime critice, operăm cu sisteme de certificare recunoscute la nivel internațional.

    Conservarea resurselor

    Conservarea resurselor înseamnă gestionarea lor responsabilă astăzi, pentru ca generațiile viitoare să aibă în continuare acces la ele. La Lidl, înregistrăm fluxurile de resurse în procesele noastre, pentru a urma idealul economiei circulare. Separarea eficientă a deșeurilor și valorificarea corespunzătoare a materialelor rezultate ne permit să le reutilizăm sau să le reciclăm și să reducem cât de mult posibil cantitatea de deșeuri nereciclabile. Totodată, produsele care nu mai pot fi valorificate din diverse motive, însă sunt încă bune de consum, sunt donate către cei care au nevoie.