Idei de deserturi vegane preparate în casă

Idei de deserturi vegane preparate în casă

Laptele, ouăle, untul, iaurtul sau frișca sunt ingrediente ce rareori lipsesc din deserturile pregătite în casă, iar veganii trebuie să găsească alternative pentru a se bucura, totuși, de bunătăți dulci.

 

Din fericire, toate aceste ingrediente de origine animală pot fi înlocuite, astfel încât să poți adapta desertul preferat la stilul tău de viață. Laptele de vacă poate fi înlocuit cu succes cu băuturi din migdale, soia sau cocos. Acestea au aspectul și consistența asemănătoare cu cele ale laptelui, dar gustul și proprietățile nutritive diferă. Untul este folosit adesea în rețete, dar și pentru el există înlocuitori la îndemână: margarina sau chiar uleiul. Poți folosi ulei de floarea-soarelui, de rapiță sau de măsline. În ceea ce privește frișca, aceasta nu trebuie neapărat să fie preparată din smântână dulce, ci poate fi folosită frișca vegetală care este ușor de găsit.

1. Rețete de post

Pentru a găsi rapid rețete vegane, poți pentru început să cauți rețete de post. În acestea nu vor fi folosite ingrediente de origine animală, dar îți oferă posibilitatea să te bucuri de bucate îndrăgite și de deserturi ce se aseamănă foarte mult cu preparatele tradiționale.

2. Deserturi cu fructe

Chiar și o salată cu fructe intră în categoria deserturi vegane ușor de preparat. Cu toate acestea, deserturile cu fructe nu se opresc aici. Poți pregăti fructe la cuptor pe care le poți umple cu miere și nuci, dar poți prepara în casă și tot soiul de gemuri, dulcețuri sau fructe caramelizate.

Ciocolată caldă

3. Ciocolată

Ciocolata neagră sau ciocolata amăruie poate fi desertul preferat al veganilor. Atât timp cât nu conține lapte, ci unt de cacao, orice ciocolată poate face parte din dieta vegană. Iar pentru a te bucura de o ciocolată caldă, la tine acasă, poți pregăti propriul mix pentru ciocolată caldă.

4. Deserturi cu semințe și nuci

Nucile și semințele pot fi surse importante de fier, acizi grași polinesaturați, fibre și proteine . În plus, acestea pot fi folosite ca topping sau ca umplutură pentru o mulțime de deserturi vegane. Fulgii de nucă de cocos, nucile, migdalele și semințele de susan sunt doar câteva dintre ingredientele ce pot fi folosite pentru deserturi vegane foarte gustoase.