Alimentația în timpul alăptării

Alimentația în timpul alăptării

Bucură-te de bebelușul tău și uită de calorii: ce ar fi bine să mănânci în timp ce alăptezi

În primul rând, o veste bună: prin alăptare, copilul ia din laptele mamei toate vitaminele și substanțele nutritive de care are nevoie. Compoziția de bază a laptelui matern este independentă de dietă. Dacă ai o dietă variată și sănătoasă, de obicei nu ai nevoie de un plan nutrițional special pentru alăptare. Dar câteva recomandări s-ar putea să-ți fie de folos.

Te identifici cu situația următoare? De îndată ce începi să alăptezi, ți se face sete. Probabil că te-ai obișnuit să ai ceva de băut la îndemână în timp ce alăptezi. Cel mai bine este să ai o sticlă de apă în geanta pentru alăptat sau pe noptieră. În plus, pe lângă apă, ceaiurile neîndulcite din plante sunt băuturi potrivite în timpul alăptării.

Alimentația în timpul alăptării: ascultă semnalele pe care ți le dă corpul

De obicei, cel mai bine este să mănânci atunci când ți se face foame. Atunci când alăptezi ai un consum sporit de calorii, prin urmare ți se face foame mai des. Și nu trebuie să arăți ca un top-model la trei luni de la naștere. Decât să numeri caloriile, mai degrabă bucură-te de miracolul pe care corpul ți l-a oferit și încă ți-l mai oferă.

Acest lucru nu înseamnă că nu trebuie să te abții de la nimic și să mănânci orice. Ai nevoie de circa 500-600 de calorii în plus pe zi, exact cât conține o ciocolată, dar aceasta n-o să-ți satisfacă pofta de mâncare. Prin urmare: alege alimente sănătoase.

Motto-ul este: Continuă să mănânci alimente cu multe vitamine și minerale pe perioada în care alăptezi. La Lidl găsești tot ce ai nevoie pentru o alimentație sănătoasă în timpul alăptării: fructe și legume, produse din cereale (fibre), cartofi, pește (acum poți să mănânci din nou sushi), carne și produse lactate (brânză din lapte crud? Cu siguranță!) și, pe cât posibil, cât mai puține dulciuri.

Vitamine în timpul alăptării:

Vitaminele K și D sunt importante pentru copii. Vitamina D este deosebit de bună pentru dezvoltarea osoasă – chiar și pentru bebeluș. Prin urmare, în dietă merită să acorzi atenție vitaminei D. De exemplu, aceasta se găsește în ouă, ciuperci champignon sau în gălbiori. Vitamina K este importantă pentru coagularea sângelui. Această substanță vitală este, de asemenea, necesară pentru ca organismul să poată absorbi mai bine calciul. Exact, este ideală pentru structura osoasă.

Vitamina K se regăsește, printre altele, în următoarele alimente:

  • Linte
  • Spanac
  • Broccoli
  • Pătrunjel
  • Avocado

Alimente nepotrivite pentru copil?

Poate că unele alimente - de exemplu, varză, tipuri de fructe care cum ar fi citricele și căpșunele, sau chiar și ciocolata, pot provoca disconfort sau râni la fundulețul copilului. Dar acest lucru este foarte subiectiv, în funcție de fiecare copil și nu se datorează întotdeauna unui aliment. Tu îți știi copilul cel mai bine. Nu îți fă griji și nu te teme să ceri sfaturi: trebuie doar să descoperi ce e mai bine pentru copilul tău. Cu siguranță în scurt timp vei știi exact ce să alegi. 

Un pont despre alcool și cofeină în timpul sarcinii

Mai mult sau mai puțin, aceleași recomandări se aplică și în timpul sarcinii, deoarece alcoolul și cofeina trec în laptele matern. Prin urmare, atunci când ți-e poftă de cafea, alăptează mai întâi copilul și apoi bea o ceașcă de cafea. Menținerea unei măsuri este cheia în ceea ce privește cafeaua.

În ceea ce privește berea, vinul etc., alcoolul și alăptarea sunt practic incompatibile. Doar câteva luni în plus fără alcool nu contează acum.