Crina, îmi cade părul după ce am născut!

Crina, îmi cade părul după ce am născut!

Aparent, nu are nicio legătură Femeia-care-îi-face-pe-copii-să-mănânce cu căderea părului la femeile care au născut. Și atunci, de ce să scriu eu despre asta? Pentru că:

  1. Foarte multe femei se plâng de acest aspect. Foarte multe! Și tu, așa-i?
  2. Copiii sunt bine doar dacă mamele sunt bine.
  3. Căderea părului are legătură (și) cu mâncarea.
  4. Recomandările o să ajute și la întreținerea părului copiilor.
  5. Dacă înțelegi ce să mănânci, ca să ai părul lung, sănătos și frumos, vei introduce și în dieta copilului tău aceste alimente.
  6. Dacă am aflat lucruri de importanță reală pentru părinți, le scriu, ca să le vin în ajutor.

Așadar, acum, că ai văzut că am suficiente motive pentru a scrie acest articol, hai cu mine să aflăm secretul părului lui Rapunzel 😊:

Părul tău vorbește despre sănătatea ta!

 Nu te speria, e vorba că părul tău spune povestea ta. Dacă e uscat, încurcat, se îngrașă repede, trebuie să îl speli zilnic, e tocit, e prea drept, e prea cârlionțat, înseamnă că așa ești și tu. Înseamnă că și tu te simți la fel, că și tu te porți, uneori, la fel, că tu ești stăpâna părului tău, a stilului tău, a poveștilor tale, a comportamentelor tale. Hai să vezi cum o să se schimbe părul, dacă te schimbi tu! 😊

Părul tău e subțire și parcă devine din ce în ce mai fin, mai ușor de rupt?

Iată de ce:

Stress: dacă te enervezi adesea, te panichezi constant, hormonii aceștia de stres, mai ales cortizolul, afectează tot, inclusiv firul de păr.

Dietă sărăcăcioasă, nediversificată: ca și tine, părul tău are nevoie de nutrienți diverși, nu are cum să crească frumos și gros, dacă mănâncă aceleași 3-5 alimente în fiecare zi, zi de zi.

Ce să faci?

Să te relaxezi un pic: ascultă muzică, uită-te la stand-up comedy (sau la stand-up parenting, cu Crina Coliban, pe youtube 😊), scrie în jurnal ce simți, scrie ce îți vine să faci, dansează cu copilul pe programele alea care te învață să dansezi, râzi, bucură-te.

Fă-ți supă de oase (bone broth). E mâncarea considerată elixir, poate cel mai nutritiv aliment gătit din lume.

Fier: mănâncă alimente bogate în fier, combinate cu alimente cu Vitamina C. Găsești un articol de-al meu „plin de fier” aici.

Cât fier? DZR este 18 mg pentru femei și 25 mg pentru femeile însărcinate.

Mai puține și mai complexe glucide: introdu adesea în hrana de zi cu zi ceapă, fructe de pădure, semințe de dovleac, cacao, ouă.

Ai părul uscat și aspru?

Iată de ce:

Prea mult spălat: lasă măcar 1 zi distanță între 2 spălări, ca să lași sebumul să ungă, să hrănească, să hidrateze natural părul.

Prea mult uscat cu aer cald, fierbinte: dacă, totuși, ești nevoită să usuci părul cu foehnul, păstrează o distanță de cel puțin 5-10 cm și plimbă continuu curentul de aer, nu îl ține fix pe o zonă mai mult de 5-10 secunde.

Prea multă placă de întins sau ondulat părul

Prea multe vopsiri: nu te decolora, încearcă emulsii, dar nu pune substanțe care să omoare pigmentul din firul de păr și folosește vopsea organică.

Ce să faci?

Ulei extravirgin de măsline: masează de la rădăcină la vârfuri și lasă așa cel puțin 15 minute. Uleiul de migdale sau de cocos sunt alte variante super hrănitoare. Uleiul de argan are poziția supremă în acest top.

Poartă o pălărie sau ceva care să îți protejeze total părul când ești la plajă.

Clătește-ți părul cu apa în care ai fiert orez. Inositolul din orez s-a dovedit capabil să repare dinspre interiorul spre exteriorul firului de păr.

Ai părul încurcat?

Iată de ce:

Temperatura ridicată cu care îți faci părul: toate plăcile, ondulatoarele ard firul și îi lasă cuticulele ridicate, ceea ce duce la aspectul de păr înspicat sau tocit și îl face să se încurce. Specialiștii recomandă să nu folosim instrumentele acestea decât maxim o dată pe săptămână și să menținem părul cât mai puțin în contact cu obiectul încins.

Prea mult pieptănat: piaptănă părul astfel

  • Nu cu o perie, ci un pieptene cu perii rari
  • Descurcă întâi varfurile și apoi mergi spre rădăcină
  • Doar pe părul uscat, cel mult umed, niciodată pe părul ud!

Ce să faci?

Spală-te pe păr mai rar.

Lasă părul să se usuce natural.

Ține fierbințeala foehn-ului cât mai departe.

Ai părul alb sau care se albește văzând cu ochii?

Iată de ce:

Dietă deficitară: iată studiu care demonstrează că feritina, vitamina D și calciul stau la baza acestui simptom. Alt studiu adaugă fierul, zincul și cuprul pe lista elementelor de care avem nevoie pentru un păr „tânăr”.

Genetica: da, e adevărat! Dacă părinții sau bunicii au albit de la tinerețe, există șanse mari să îi imiți și tu.

Ce să faci?

Polygonum Multiflorum este o plantă folosită în medicina chineză de sute de ani, pentru capacitățile ei dovedite de a repara părul cu tendință la îmbătrânire.

Mănâncă nuci. Și pește bogat în Omega 3 (cum ar fi sardine sau hering), semințe (cum ar fi chia sau cânepă), broccoli, kale.

Ai părul electrizat?

Iată de ce:

Dietă dezechilibrată

Vârfuri tocite, pe care ar fi bine să le tunzi

O traumă, o boală: indiferent că e vorba de un virus sau de o problemă emoțională, părul demonstrează că ai suferit și sângele nu mai ajunge până la vârfurile firelor de păr, pentru că se concentrează pe organele vitale și la reparațiile de care are nevoie organismul care a suferit.

Ce să faci?

Spală și clătește părul cu apă călduță. Exact ca și la porii tenului, foliculii ar trebui închiși cu ajutorul unui duș cu apă răcoroasă, în niciun caz fierbinte.

Folosește șampoane cu cât mai puține substanțe chimice în el. Ferește-te de sodium lauryl sulfate.

Desigur că există și diverse boli care au ca manifestare căderea părului. În acest caz, e musai să mergi la medici.

  • Părul uscat, încâlcit poate indica hipotiroidism sau malnutriție.
  • Păr subțire, care se rupe ușor: anemie sau probleme cu tiroida
  • Albirea prematură a părului: oboseala rinichilor
  • Păr electrizat: traumă (accident recent, viroze sau stress pronunțat)
  • Căderea excesivă a părului: alopecie, boală autoimună, oboseală masivă, pierdere bruscă în greutate, dureri de articulații.

Alte recomandări:

Dacă mergeți la bazin, clătiți părul imediat cum ieșiți din apa piscinei și puneți mult balsam după șampon.

Folosiți “prinzărețe” de păr care sunt blânde, nu care ar putea încurca sau rupe părul.

Introduceți alimente bogate în Complexul de Vitamine B:

  • Mazăre
  • Fructe uscate
  • Ouă
  • Cereale integrale
  • Ficat
  • Pui, vită, curcan
  • Cartofi
  • Terci de ovăz
  • Alune
  • Soia
  • Linte, fasole
  • Somon, cod
  • Lapte, iaurt

Există și vitamine și minerale, adică suplimente naturiste, suplimente alimentare pe care le puteți lua în formă de capsule, însă e important să știți întotdeauna DE CE luați, care este nevoia părului tău de arată așa cum arată. Și CE să luați, astfel încât produsul sau alimentul să vină exact pe nevoia firului tău de păr, nu pentru păr, în general. Până și alimentele, deși ele sunt în general bune pentru lume, pentru toată lumea, până și ele ar trebui să fie consumate doar în combinație sub o atentă observație a efectelor pe care le au asupra omului care le mănâncă.

 

Surse: