Ce să le dați copiilor să mănânce vara, ca să îi apărați de soare

Ce să le dați copiilor să mănânce vara, ca să îi apărați de soare

Știm toți cu ce creme și cu ce factor-de-protecție-la-creme să îi dăm pe copilași când vine vara și copiii stau la soare, se bălăcesc în mare, cer multă mâncare. 😊 Ne protejăm pielea cu sunscreen, capul cu pălărie, ochii cu ochelari-de-soare, tălpile cu sandale, dar cu ce ne protejăm înăuntrul nostru? Iată de ce are nevoie corpul copilului tău (și al tău!) atunci când mergem la plajă!

Am fost fascinată când am dat de un studiu (îl aveți și voi mai jos, la surse) din care am aflat că există în noi o enzimă a cărei treabă în-fiecare-zi este să repare pielea care a suferit arsuri solare. Wow! Imaginați-vă că ea se trezește dimineața și, dacă nu se întâlnește cu niște nutrienți specifici, dacă nu primește de mâncare fix ce își dorește, nu mai iese la treabă, nu mai repară, nu mai funcționează. De unde tragem lesne concluzia că, dacă am ști ce și când să îi dăm de mâncare, am putea să stăm muuuult mai liniștiți la soare.

Iată ce îi place pielii să mănânce când o scoți la soare:

Afine

Sunt sigură că, dacă m-ați urmărit în toți acești ani de când scriu pentru Lidl, știți deja că, așa cum există părinți informați și părinți bine-informați, tot așa există alimente și super-alimente, adică alimente cu foarte mulți nutrienți și antioxidanți per gram. Așa sunt afinele, cunoscute ca fiind în topul alimentelor care se ocupă de radicalii liberi, adică exact compușii care pot vătăma pielea când stăm prea mult la soare. Așadar, dă-le copiilor afine la mic dejun sau de fiecare dată când vin din mare pe cearceaf și “fură-i” și tu câteva, ridurile tale (care s-ar putea accentua de la soare) o să îți mulțumească!

Afinele ne mai ajută, dragile de ele, la sănătatea inimii, la o mai bună funcționalitate a creierului, la să nu îmbătrânim așa de repede și ce mi-a plăcut maxim dintr-un studiu a fost să aflu că, dacă le dăm copiilor afine după ce au mâncat mult dulce, li se regularizează glicemia!

Pepene roșu

O bucurie! Pe lângă multiplele beneficii, pepenele roșu are, ca și roșiile (doar că în cantitate mai mare) = licopen! Un antioxidant care poate să absoarbă radiațiile UVA și UVB, iar studiile au demonstrat că, după câteva zile de consum de pepene sau suc de pepene, licopenul a acționat ca o “umbrelă” pentru piele.

Pepenele hidratează imens, el este în proporție de aproximativ 90% apă! Și vă recomand să îl mai dați copiilor după sesiuni de efort fizic intens, după înot, după tenis, fotbal, pentru că ajută la ameliorarea durerilor cauzate de febra musculară.

În lunile de vară, în Piața Lidl, găsiți constant pepene roșu proaspăt, așa că vă recomand să consumați chiar la plajă. Puteți pune câteva bucățele în caserolă, pentru a-i oferi și celui mic. 😊

Nuci și semințe

Sunt sigură că ai auzit de Omega-3. Și la fel de sigură sunt că, dacă ai intrat cu copilul vreodată în Lidl, ai văzut cum te trage către pungile Alesto cu mix de semințe. Sau, bine, noi pe ei. 😊 Pungile astea au fost de multe ori salvatoare pentru mine, atât când aveam zile pline și nu apucam să mă așez ca omul la masă, dar și când umblam cu fiica mea la diverse acțiuni, activități și n-aveam unde să îi încălzesc ciorbița. Nucile și semințele precum nucile, cânepa, chia, inul, susanul, alunele macadamia conțin mult Omega-3, adică acizii grași care hrănesc, care mângâie pielea și scad indicele inflamator, atunci când am stat un pic prea mult la soare.

Morcovi și legume cu frunze verzi

Corpul nostru transformă betacarotenul în vitamina A care este mâncarea preferată a pielii noastre. Kale și spanac aduc și ei importante cantități de betacaroten, iar voi știți că, de multe ori când alegeați creme pentru voi, ca să prindeți un bronz frumos, de culoare aurie, optați pentru cremele cu conținut de betacaroten! Așadar, dacă alegeți același element și pentru înăuntrul corpului, aveți garantat un bronz care nu va trece neobservat!

(Luteina și zeaxantina din frunze verzi protejează de riscul de cancer de piele!)

Ceai verde

Nu le-aș da copiilor ceai verde simplu, dar, clar, aș pune laolaltă cu o băutură făcută din apă, suc de portocale, gheață, câteva Frunze de mentă și suc de lămâie verde. Studiile pe animale au demonstrat constant că ceaiul verde reduce riscul de cancer de piele și protejează împotriva deteriorării colagenului, proteina de care copiii au mare nevoie, având în vedere ritmul lor crescut de creștere.

Conopida

Da, știu, nu săriți pe mine, nici eu n-am văzut mulți copii care să o mănânce cu plăcere. Problema nu e asta, problema e că n-am văzut nici mulți adulți care să mănânce frecvent conopidă, așadar, să nu ne supărăm doar pe copii. 😊

Histidina este o substanță din compoziția chimică a acestui aliment crucifer care are rolul de a absorbi radiațiile UV, iar ca să îi convingeți să mănânce conopidă la plajă, încercați conopida murată! Rupeți buchețele mici sau câte un singur bețigaș cu o inflorescență minusculă în vârf, este crispy, crocantă și mult mai gustoasă decât varianta ei gătită!

Să fie soare, să mergem la mare!

 

***

Surse: